top of page

שעת כושר ארגונית ליציאה ממשבר

ארגונים , עובדים ומועמדים נמצאים במציאות חדשה שדי נכפתה מבחוץ ומובילה להתמודדות ייחודית ופחות מוכרת לאור משבר הקורונה. יש ארגונים שכבר מורגלים וקל להם יותר לעשות את האדפטציה ויש שלומדים עקב בצד אגודל את הדרך לשם .

בסופו של דבר מדובר בהתמודדות של ניהול משברים, שדורשת מאיתנו לפתח שרירים שלא תמיד נדרשנו לעבוד עליהם והינה כמה דגשים שיעזרו למקד אותנו בכיוון מחזק לארגון ולנו כאחד

(מי יודע אולי אפילו נאמץ באופן קבוע שנצא מהמצב הנתון)

חדשנות – זוהי הזדמנות למצוא כלים נוספים/ חדשים שיעזרו לנו להתמודד עם המצב החדש כל אחד בתחומו – אם דרך כלים וירטואליים שיאפשרו לנו לשמר קשר עם לקוחות/ לראיין מועמדים ועד להערכות מחודשת עם כלים יעילים יותר ושיתופיים לניהול וארגון העבודה.

אטרקטיביות – למרות ובזכות המצב תתמקדו ב"יש" של הארגון – ההון האנושי הייחודי של הארגון , הלקוחות הנאמנים , מוצרים חדשים שצמחו לאור המצב ותפרסמו אותם החוצה – דרך סיפורי הצלחה של החברה – הצלחה מושכת תשומת לב (:

גמישות – זוהי תקופה מאתגרת יותר, שמצריכה התאמה אחרת – תנסו להסתכל רחב עם מה מתמודדים העובדים שלכם (עובדים שהילדים שלהם ללא מסגרת לימודית, סביבת עבודה שונה מהמשרד עם גירויים שונים מבחוץ, ריחוק פיזי מהקולגות, מנהלים , לקוחות) ותנסו לחשוב מה יכול לעזור להם להתמודד עם האתגרים החדשים או אפילו לשתף ולחשוב איתם מה יעזור להם בתקופה הזו ?

יצירתיות – השגרה מביאה אותנו להתנהל לעיתים באוטומט, זוהי הזדמנות לעשות חשיבה מחודשת על הדרך שלנו ואולי למצוא כיוונים נוספים להגיע ליעדים שלנו שפחות חשבנו עליהם, לעשות "התקה" של כיוונים מעולמות שונים ולאמץ כדרך נוספת להגיע אל היעדים שלנו

הצבת מטרות ברורות וספרינטים קטנים – המטרות הקודמות עשויות להשתנות, תתחילו בהצבת מטרת העל במציאות החדשה ומה התוצאה הרצויה הברורה והמדויקת שאני רוצה להגיע אליה. לאחר מכן תפרקו אותה לגורמים בצעדים קטנים – הצבת מטרות ויעדים יומיים , שבועיים וחודשיים – לעיתים הסתכלות על המטרה הגדולה משתקת וגורמת לנו לחוסר עשייה – חלוקה למטרות ומשימות קטנות הופכת את מטרת העל למושגת ומדרבנת להתקדמות .

מיפוי , ליווי ויחס אישי – בדרך כלל אנו מורגלים למפות את ה"טלנטים" שלנו בארגון ולבנות תכניות פיתוח ושימור. כרגע אנו רוצים לראות מתוך העובדים שלנו מיהם העובדים שנמצאים במקום הזקוק לליווי אישי יותר ואיך לחזק אותם . צרו שיחות אישיות יזומות עם העובדים , התעניינו בשלומם ותהיו שם במצבים שהם זקוקים לכם .

אופטימיות זהירה – המשבר הזה לא ימשך לנצח, לכל דבר יש התחלה וסוף וחלק מהאחריות שלנו היא להסב את תשומת הלב להפחתת לחצים ומיקוד בעשייה, בלי לצלול לאי וודאות והיסטריה

לסיכום, משברים צצים מכל מיני כיוונים –ביולוגיים, לאומים , אישים ועוד

בואו ניקח את המצב הנתון וננסה ללמוד ולהתעצם ממנו ואף להתחזק כיחידים וכארגון .

מירב שיר יפת

ALLHR

מיקור חוץ לניהול גיוס טכנולוגי ו HR

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page