איך לייעל את תהליך מציאת עובדים מתאימים?

הגעת להחלטה לגייס עובד נוסף לחברה - מה הדרך היעילה והאפקטיבית לגייס ?

רגע לפני שצוללים לראיונות בדרך לקליטת העובד המיוחל , כמה כללי בסיס שכדאי לעבוד לפיהם

שלבים מובנים לייעול תהליך מציאת עובד לחברה:

שלב ראשון: הגדרת פרופיל משרה

הפרופיל צריך להיות הכי מדוייק לצרכי החברה – לא לצפות לדברים לא ראליים , לכוון הכי מדוייק

(מומלץ לקחת בחשבון טעויות עבר)

  • ברמה מקצועית – ידע , כישורים , השכלה, תחת מי יעבוד, לצד ומול מי , מה הניסיון הקודם הנדרש

  • ברמה אישיותית - הנתונים האישיותיים החשובים ביותר לתפקיד ובהתאמה לצוות .

  • שליטה ביישומי מחשב - להגדיר צרכים .

  • שליטה בשפות – להגדיר רמה נדרשת .

  • שעות עבודה – הבנה של הצורך ועד כמה יש גמישות .

  • הגדרת שכר.

שלב שני: לבחון את אופציות הפרסום הנכונות והמתאימות לגיוס - לפי תחום:

פרסום בתשלום:

פרסום המשרה צריך להתבצע בהתאם לתפקיד - לא תמיד צריך לפרסם באותו אפיק פרסומי, יש לבחון מס' פרמטרים:

  • האם רמת החשיפה מתאימה למגזר שאנו רוצים להגיע אליו.

  • עד כמה המשרה דינמית (מדוורת, מוקפצת) בתדירות גבוהה – שלא תעלם בין עומס פרסומים של אחרים.

  • לבחון את רמת התהודה שיש ללוח הפרסומי .

  • בחינת עלויות למול מתחרים .

פרסום ברשתות:

Facebook

  • פרסום בקבוצות: בפייסבוק יש מגוון רחב של קבוצות ממוקדות לחיפוש עבודה, יש למצוא את הקבוצות הרלוונטיות ולפרסם את המשרה בשיטתיות אחת ליום/יומיים על מנת לחשוף אותה לקהל רחב של מתעניינים – מומלץ להעלות את הפרסום בשעות שונות – לא רק בשעות העבודה הסטנדרטיות .

  • בקשה לשיתופים: העלאת הפרסום ולבקש שישתפו את הפרסום – על מנת לקבל חשיפה נוספת .

  • פרסום ממומן בפייסבוק .

  • תגמול מובטח : יצירת באז פרסומי המבטיח תגמול למי שמביא את העובד המיוחל.

  • ליצור נראות : על מנת שהפרסום יבלוט, מומלץ לנסח את המודעה בצורה שונה ולא רק לפי תאור יבש ודרישות תפקיד. מומלץ לצרף תמונה שתבליט את הפרסום.

LinkedIn

  • פרסום בקבוצות של משרות .

  • פרסום בקבוצות מקצועיות :בקבוצות שיש להן ערך מקצועי בד"כ יש אנשי מקצוע מעניינים – מומלץ לעשות חיפוש של קבוצות פעילות רלוונטיות ולפרסם את המשרה במקום המתאים לכך.

  • פרסום בעמוד הפרופיל האישי שלי: להעלות את פרטי המשרה וכך אנשים שחשופים לפרופיל שלי, יוכלו לראות את המשרה.

  • פניה יזומה: לא מדובר על פרסום המוני אלא פנייה אישית לפי חתכים של מועמדים שנמצאים במעגלים שלי .

  • פרסום ממומן בלינקדין .

הוצאת המשרה לחברות השמה:

במידה ויש תקציב המאפשר שילוב של חברות השמה בתהליך , גם פה צריך לברור טוב את החברות שמקבלות את התפקיד, על מנת שלא ייווצר מצב שתקבלו מסות של קורות חיים לסנן .

חבר מביא חבר

אופציה נהדרת בארגונים לגיוס, מאפשר לעובדים לפרסם את החברה ואת הגיוסים שמתנהלים בה וגם לקבל תגמול על כך .

בונוס נוסף בגיוס שכזה , הידיעה שיש מי שמלווה את העובד החדש ומקבל אותו באופן חם ואוהד לחברה.

שלב שלישי: סינון קורות החיים

פרסמת בערוצים מגוונים וקיבלת מסה של קורות חיים - מאיפה מתחילים ???

כדאי קודם כל לעבוד באופן מסודר שיטתי ומתועד .

אם אין לך בארגון מערכת לניהול קורות חיים , קובץ אקסל יעשה את העבודה בצורה נהדרת !

לעין מיומנת, מעבר על קורות חיים הינו משהו בשגרה, למישהו פחות מתורגל יש להצמד לפרופיל ולסנן לפי רמות

1, 2 ,3 - מי המועמדים בשלב ה"יבש" שהכי עומדים בציפיות - שומרים בתיקיות ואז יוזמים פנייה.

שלב רביעי: ראיונות טלפוניים

מאוד חשוב לבצע ראיון טלפוני מקדים - לפני הזימון לראיון – אחרת במקום לבצע את התפקיד שלך ,תמצא את עצמך טובע בראיונות לא רלוונטיים .

הראיון הטלפוני נועד :

  • לאשש ולברר קצת יותר לעומק פרטים לגבי הרזומה של המועמד.

  • לשמוע את יכולת ההתבטאות של המועמד .

  • לחזור על פרטי המשרה ולוודא שאכן היא תואמת את ציפיות המועמד .

  • אפשרות לבחון את נושא צפיות השכר – לא כולם מבררים את הנושא בטלפון, אני אישית מעדיפה כן לבדוק זאת על מנת לא לבזבז את זמנו של המועמד או של המנהל המגייס. לא חייבים לנקוב בסכום המדוייק, אך בהחלט ניתן לברר מה רף הציפיות ולבחון בהתאמה לרמת התקציב שהוגדרה עם פתיחת המשרה.

שלב חמישי : ראיון פרונטלי

איזה כיף הגענו לחלק הכי מעניין !

אז עברנו את דרך החתחתים ומצאנו מועמדים שנראים בשלב זה מעניינים להמשך התהליך .

הראיון הפרונטלי מורכב משני שלבים :

הפן האישיותי – בוחן את מידת ההתאמה של המועמד לחברה, לממונה, לקולגות ולערכי החברה.

הפן המקצועי – בוחן את רמת הידע המקצועי שמביא המועמד ובוחן במקביל גם את רמת הכימיה בין המנהל המיועד לעובד המיועד.

שלב שישי ואחרון: בדיקת ממליצים

יש המוותרים על השלב הזה , אך אני ממליצה בחום לא לפסוח עליו .

מתוך ניסיון עשיר בגיוס, באמצעות בדיקת ממליצים נכונה אפשר לשפוך אור על הרבה מאוד פרטים

לגבי המועמד.

העובדים בחברה הם הכוח המניע קדימה לכיוון ההצלחה, אל תשאירו

תהליך כל כך משמעותי בידי המזל, חשוב לעשות זאת נכון ובאופן מקצועי .

מירב שיר יפת

מנכ"ל ALLHR

נשמע לעמוד לשירותכם !

#גיוסעובדים #חיפושעובדים #השמה #משאביאנוש #ניהולגיוס

Featured Posts
Recent Posts